miercuri, 23 ianuarie 2013

Lecţia despre răbdare



Ghiceam de ani de zile, trecutul, doar atât.
Aveam un soi de rune, ascunse într-un rât,
Cadoul meu de nuntă, sau poate de ignat...
Fir-ar să fie dar, că iarăşi am uitat!
Ţin minte, da, ştiu sigur, c-am fost o lăptăreasă,
Mulgeam din nori, idei, cu izuri de melasă;
Le-amestecam cu dor şi aripa-mi de cretă
Şi ştiţi şi voi apoi, am devenit poetă...
Ce boemie, ah! să pot să-mi plâng căderea,
Cerneala, al meu sânge, şi dulce dar ca mierea.
Ce mai priveam-n oglindă apusu-mi îngeresc,
Prin gaura de cheie, cum era mai firesc...
Priveam şi-n piept, desigur, iubirea în ventricol;
Aveam cusut în stern acest fermoar ridicol,
Era moda pe-atunci, cu-o inimă rănită,
s-o-ntorci pe dos, decât, de era oblojită.
Ţin minte cel mai bine, cum s-a produs uitarea:
Pluteam pe ochiul hristic-albastru viu ca marea,
Când, pe la jumătate, mi-am coborât privirea,
Ca Petru, către valuri, în loc să-i simt Iubirea.
Aşa am ajuns muza, unui Dali urban,
Să-l fac să-şi amintească o viaţă de Tristan,
Chiar dacă îl iubeam cu-un dor necunoscut,
Gala n-am fost decât... tablou de împrumut.
De-atunci de nebunie, nu mă mai tem deloc,
Şi-mi leg din cer pe gât, o funie, pe loc,
Un ştreang din norii albi, ce-mi poartă legănarea,
Când eu încă aştept, prea dragă, aşteptarea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu