duminică, 20 ianuarie 2013

Ce nu se spune despre pietre



Cum, n-aţi ştiut niciunul, că pietrele sunt vii?
Că-n ele nasc simţiri şi îngeri stacojii?
Sunt vii, îţi zic, vorbesc cu ele-ntruna,
Schizofreniile de om şi viaţa mea, postuma.
M-ascultă-n palma dreaptă, cu capul lor plecat,
Tot aprobându-mi umbra şi cerul de sub pat.
Doar ele-mi ştiu culoarea şi frica mea de frici,
Când înfrunzesc în tălpi, gri cuarţuri sub furnici.
Eu mi le fac coroană, din spini, cu vii turcoaze,
Să-mi curgă din piept lacrimi- albastrele islaze!
Şi inima mi-e verde cu-un roşu hematit,
Şi-o fac cadou doar ţie, ultimul sosit.
Cum, n-aţi ştiut niciunul, că pietrele nasc pietre?
Un fel de cruci din cer, ascunse pe sub vetre,
Să se adape apoi, tot îngerul şi omul,
Cu setea lor de foc, ce zdruncină tot somnul.
Sunt vii, îţi zic, mi-au răsărit în frunte,
Gândirile-ngereşti din ametiste crude.
Spre ele, prin Tabor, eu am făcut cărare,
Să-mi scuture din piept şi semnu’ de-ntrebare.
Doar ele poartă-n sine mirosul de duminici,
Închise într-un cer, nemaivăzut de cinici.
Din ele se fac coli, pentru nespuşii psalmi,
Cu plânsele cerneluri din ochi de îngeri calmi.
Pe toate laolaltă, ţi le ofer, iubite,
În păsări de cristale cu inimi azurite;
Îşi poartă ochiul lumii- fractalul de lumină,
În pulsul nostru viu... ce inimă senină!
Să căutăm dar pietre în îngeri stacojii,
Cum, n-aţi ştiut niciunul, că pietrele sunt vii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu