sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Despre nerostul întrebării



Nu mă-ntreba tu, mamă
De ce am doar doi cai putere:
Unul alb, impur, lăptos,
Altul verde pân-la os…
Nici c-am sacou’ rupt în cot,
Or ce mai fac în realitate,
Nici de ce-am gaură-n tavan,
Că-mi ninge viaţa-n anotimp,
Hubloul meu de înţeles…
Să- L pun pe Domnul pe divan.
Nu mă-ntreba tu, tată,
Când am să fiu ce-mi crezi tu bine,
Or de-am să mor de gât cu tot,
Cu versurile-mi drept colac.
Nici de mai fac rimă pereche,
Ştii doar şi tu de mai demult :
 Eu cresc de ani de zile,
 Sufletu-mi verde…nepereche.
Nu mă-ntreba nici tu, amice
Cum fac poeţii foamea-n frig,
Sau ce mâncăm în miezu’ nopţii,
De ani de zile tot întind
Răbdări prăjite ca toţi morţii.
Nu mă-ntrebaţi nimic-e teatru,
Si-i surdo-mut şi orb, deopotrivă,
Şi toate le resimt în mine,
Înnebunind să fac… ce se cuvine.
Am să vă-ntreb doar eu, atât,
La ce folos să-mi mătur viaţa-
Un ghem de colb, pitit sub preş,
Când pot încă să mai respir,
Tot cerul, ca să dau iar greş ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu