luni, 15 octombrie 2012

Lui Dedal



Suntem una cu frigul - noi doi;
Ne place să crape pietrele.
Ai să zâmbeşti desigur,
îţi aminteşti că îmi plouau penele cu pietre.
M-am scuturat acum, vezi bine,
Îmi dau să-nmugurească altele noi.
Mereu te-aud spunând : « Nu te-apropia de soare ! »
Dar nu te teme : cât am căzut, pe-atât mi-e înălţarea.
Mi-e dor uneori de ziduri.
Aveam noi, un frig necreat,
Un fel de loc al nostru.
Acolo am făurit primele aripi.
Ce ne mai picurau îngerii ceară…
Doar aşa s-a învăţat omul cu zborul.
Mereu se găsea vreunu să mă-ntrebe:
« Cu cine semeni tu, copilă ? »
Îi răspundeam râzând : cu zările albastre,
Fără să bag seama că ochiul meu din frunte,
se colora în irisul tău.
Te-am auzit apoi : Suntem una cu frigul- noi doi,
una cu frigul…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu