luni, 11 martie 2013

Ochiul din tâmplă



Mâna mea dreaptă alerga pe imaş,
în două degete, subtil,
să n-o confunde vulturul cu vreo insectă
şi să oprească, vai mie!
capodopera, ce-urma să fie.
Umărul sângera desţelenit,
ca un arbore în aşteptarea rădăcinii,
un fel de reumatism târziu,
ce anunţa subit,
naşterea de poezie.
M-am oglindit apoi, ca marea ghicitoare,
care tăcea râzând într-o ceaşcă de ceai,
de răsturna-n suflarea-i,
tot Styxul de corăbii,
şi alte vise multe, cu izul lor de tei.
Viitorul, se pare că nu l-am nimerit;
îmi tot dădea cu virgulă, un număr,
ce doar Fibonacci, ar fi fost
suficient de nebun,
să-l împartă şi să-l vadă de atâtea ori,
la nesfârşit.
Blestemam atunci, tot frigul,
că-mi scutura din oase nefiinţa
şi nu puteam să-mbrăţişez pământul,
cumsecade.
Improvizam atunci, cu-mpământare
îmbrăţişarea-mbrăţişată,
la tâmpla, care-şi pâlpâia într-însa,
naşterea, desigur...
a unui Dumnezeu albastru.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu