miercuri, 26 septembrie 2012

În pustie



Se-ntrezărea în uscăciune, marea,
un fel de iris verde în galben de căldură.
Frumoasă unduirea apei, năştea dar orizontul
Şi-i mângâia privirea, ca voalul de cadână.

Se-oprise de departe, însetat dar drept,
n-avea bagaj ori nume, de altfel, nici trecut.
Purta pe trup o cârpă şi pasul său desculţ,
doar sufletul şi-l poartă, vădit, în alb veştmânt.

-Mi-s buzele uscate, da-n pieptu-mi e izvoară,
De-aş fi cu lumea-o mare, m-ar arde deznădejdea.
Cu mintea sting îndată şi setea de ispită:
-Morgano, tu fetiţă, dispari acum cu zarea!

Se însera cu griuri, în nuanţe de tăcere;
Pământul mai grăia ecouri pe sub paşi,
De-nfiripa în piept, un gol drept amintire,
A vreunui chip distant, ce nu se vrea uitat.

Se-oprise şovăind, clipind mai des în beznă,
De parcă ochii-ar face din noapte un toiag,
să-şi sprijine-n acesta, trecutul, viitorul
şi alte şapte vieţi ce-au fost şi vor fi iar.

-E gându-o nălucire, ce râcâie fiinţa
Şi rar ca pe un flutur îl pun în insectar,
să-mi amintească lesne, cât te-am iubit odată,
-Hai, du-te-n întuneric, lumină să fii iar!

La miezul nopţii, luna i-a tuturor coroană,
Iar ochiul său din frunte, nici c-ar mai sta deschis,
Şi proiectează temeri sub razele-i prea reci,
până când timpul tace şi-ncepe încet să doară.

Se-oprise tremurând, cu ochii-n toată zarea,
cu inima pe fugă, cu trupul dar, la pas
şi căuta cu pieptul, în negru, îndurarea
c-o piatră-n mâna stângă şi crucea în cealalt’.

-Ridică-mă Tu, Doamne, cum trupul meu o cere!
Să te respir lumină, să pot iubi şi noaptea,
Aşa cum bunătatea-Ţi creşte ca o floare,
doar dacă e udată cu-un strop de răutate...

Uşor, spre zorii zilei, se curăţă şi gândul
Şi sinele-l îmbracă în inimă cu-un scut
Căci, doar prin noaptea vieţii, în tâmplă-nmuguresc,
ideile-ancestrale, pictate-n verde crud!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu