joi, 8 noiembrie 2012

A naibii minte


A naibii minte cum nu tace,
nici la pomeni, la nunţi, ori la botezuri…
zvoneşte întruna fără noimă,
să-nchege dintr-un gând,
un târg de caţe.
Dansează deşănţat pe mese,
în voaluri de alcool şi fum,
ori prin trecut, la diferite feţe
să smulgă câte-un a, un z şi-un i.
Prin viitor nici că se-încurcă :
am auzit că n-aş avea niciunul.
Se-apucă iar de joc, un pic confuză
Şi-mi sare tabla vieţii, cu nebunul.
Numai ea ştie cele negrăite ;
le numără, le-nnoadă în alte întrebări,
până când fruntea începe doar să vadă
cu rece ochi de înger,
sub pleoapa de eter.
Nici golul albei coli, nu i-a adus tăcerea,
nici dicţionarul fără substantive,
nici mâna rece-a mamei,
ori dealul meu cu stele ;
Ea le crea îndată, în dar, verbul a fi.
Aşa mi-erau o valmă,
Si-n mine toate îs,
până la ziua-n care o palmă de Iisus,
mi-a-ncondeiat penelul
şi mi te-a pus în cale,
să-mi tacă mintea-n doi,
ca peştele în apă,
să-mi crească inimi noi,
să-nceapă doar… să bată !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu